터치 유저 인터페이스를 디자인할때 고려해야 할 5가지 [Considerations for Designing Touch UI]

 

UX, UI, GUI 2010/12/09 16:33

요즘은 극장이나 은행은 물론, 거리에서도 쉽게 터치스크린을 경험할 수 있습니다. 저희같은 터치 UI/GUI 디자인 분야에서 일하는 사람이라면 이제 웬만한 터치 디바이스는 제 아무리 처음 접하는 새로운 것이라도 쉽게 사용할 수 있게 되었죠. 하지만 아직도 일반 유저들이 사용하는 것을 옆에서 보고 있으면 터치 UI가 아무리 직관적이라고 하더라도 "좀더 직관적인 UI를 제공해야겠구나"라고 생각하게 됩니다.
아래 동영상은 터치 UI/GUI 분야에서 일하고 있는 저희에게도 다시 한번 이 문제를 고민할 수 있는 계기를 줬습니다. 아래 영상은 터치 인터페이스를 디자인할 때 고려해야 할 5가지를 너무도 직관적으로 터치 제스처를 통해 설명해주고 있습니다.
조금 오래된 영상인데도 불구하고 오랜만에 다시 봐도 정말 고마운 영상입니다. 보셨던 분들도 있을테고, 처음 보시는 분들도 있겠지만 많은 분들에게 공유하고 싶은 영상입니다.
5 considerations when designing touch inerfaces
1. Design for immediate access.
When everything is touchable, a streamlined interface helps users navigate quickly.
2. Tap is the new click.
Gestures must be intuitive.
Elements should respond as a user expects.
3. Clear mental models.
Create a window of perception that adds dimension to the touch experience
4. Design for real hand sizes.
Fingers come in all sizes, so ensure the design is for real people.
5. Touch feedback is key.
Users are mobile, and often distracted.
Clear feedback reinforces
What is important
Touch is merely one dimension that brings a human side to technology.
An insightful touch experience will create deeper connections to the people and content we care about most.

http://blogit.blogkorea.net/38975135/http://blog.dvine.co.kr/69

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